Foaierul și scările
Foaierul de la parter este el însuşi o operă unitară, de sinteză artistică, de artă totală, în care totuși arhitectura, arta decorativă, arta aplicată (designul), pictura și sculptura se manifestă de sine stătător. Acest spațiu are un efect oriental din cauza luminilor ce pătrund prin vitraliile galbene, respectiv sunt emanate de lustrele suspendate la mijlocul cupolelor. La atmosfera orientală contribuie şi strălucirea aurie a tuturor părților spațiului și a ornamentelor realizate conform ideilor lui Körösfői-Kriesch Aladár (1863–1920) – în epocă, profesor de pictură decorativă la Şcoala de Arte Aplicate din Budapesta, fondator al Coloniei artiştilor din Gödöllő.
Spre nivelurile superioare, scările urcă din culoarele de la intrare pe lângă cei doi pereți ai sălii mari de spectacole. Și aici domină culoarea verde, definitorie lumii cromatice a holului de intrare, combinată cu dungile de margine cu motiv floral ce încadrează golurile, câmpii paramentului având culoarea de fond albastră. Pentru pictarea spațiilor de o cromatică foarte vioaie a fost solicitat Elek Falus, cel care a decorat și Sala oglinzilor și Sala mică. Acestea s-au armonizat foarte bine cu ferestrele colorate reprezentând portrete istorice, realizate de Miksa Róth, pe atunci de peste 20 de ani cel mai important maestru al artei vitraliului din Art Nouveau-ul ungar – portrete încadrate într-un sistem ornamental simetric.